10 powodów 2 (2)

10 powodów, dla których warto posiadać własną stronę www

Kiedyś były ulotki, wielkie banery reklamowe, ale wszystko się zmienia i dzisiaj zastępują je reklamy cyfrowe. Wygrywają ci, którzy odpowiednio szybko reagują na zmiany i potrafią się odnaleźć w nowej rzeczywistości.

Zauważyłem, że ludzie koncentrują się głównie na tym, aby mieć ładne zdjęcia na Instagramie, wrzucają kolejne posty na Facebooka, jednak zapominają o podstawach. Bo kiedy prowadzisz działalność w internecie, to warto mieć kawałek wirtualnej przestrzeni, który nie będzie zależny od nikogo i do którego będziesz kierować ruch z kanałów społecznościowych.

Posiadanie nawet 100 000 obserwatorów na Instagramie, czy Facebooku niewiele Ci da, jeśli nie będziesz miał gdzie tych ludzi kierować.

Portale społecznościowe dają nam nieograniczone możliwości docierania do klientów, ale i rozleniwiają. Klik! I już masz ustawioną reklamę do konkretnych osób, ale… powierzasz swoje zyski i klientów zupełnie obcym firmom, które mają swoje kaprysy.

Pewnie nieraz słyszałeś o problemach z Facebookiem, który takiej, czy innej firmie z błahego powodu zablokował profil, na którym było kilka tysięcy obserwujących. Co wtedy?

Co zrobisz, gdy któregoś dnia obudzisz się rano, a Twój profil zostanie zablokowany i wszystko trzeba zaczynać od nowa. Wiesz, co w tym wszystkim jest najgorsze? Taka blokada może nie wynikać z Twojego nieprawidłowego działania, tylko ze złej woli konkurencji. Z doświadczenia wiem, że jak nieczyste zagrywki są na porządku dziennym.

Jednak to tylko jeden z powodów, dla których warto posiadać własną stronę internetową, zobacz poniżej, co jeszcze dzięki niej osiągniesz.

1. Gall Anonim, czy wartościowy fachowiec wzbudzający zaufanie?

Jak myślisz, co mogą o Tobie powiedzieć osoby, które poszukują usług lub produktów w sieci?

Zobacz, kiedy przeglądasz internet w poszukiwaniu specjalisty w wybranej dziedzinie, to wybierasz takiego, który ma stronę, gdzie pokazuje rekomendacje i wykonane projekty, czy może kupujesz od anonimowych osób, do których przypadkowo znalazłeś numer telefonu?

Właśnie! Tak samo wartościują Twoi potencjalni klienci. Nie licz więc na to, że w erze powszechnej informacji da się skutecznie pozyskiwać klientów bez własnej strony www, opierając się przy tym wyłącznie na mediach społecznościowych. Nie jest to niemożliwe, ale mocno ryzykowne, bo uzależniasz się od obcych kanałów, od których możesz zostać kiedyś odcięty.

Dla mnie to ważne źródła nowych klientów oraz świetne możliwości do budowania marki osobistej, ale mam również własną stronę, na której znajduje się zapis na newsletter – maili, które ludzie u mnie zostawią, nikt mi nie zabierze.

2. Miejsce na Twoje portfolio i referencje od klientów

Nie brakuje w internecie miejsc, w których możesz zaprezentować swoje portfolio, czy nawet krótko opisać swoje doświadczenie. Jednak, czy zauważyłeś, że jesteś tam tylko jednym z wielu wykonawców? To tak, jakbyś na wielkiej tablicy ogłoszeniowej, na której są setki innych anonsów, przypiął szpilką swoją wizytówkę.

Decydując się na własną stronę, zyskujesz przestrzeń, w której liczysz się tylko Ty i to, co oferujesz. Nie jesteś też uzależniony od „widzimisię” portali, które z dnia na dzień mogą przestać działać i tym samym pozbawić Cię potencjalnych klientów oraz narazić na koszty.

3. Dostępna 24/7 dla Twoich klientów

Posiadając własną stronę internetową, bez problemów pozyskasz klientów o każdej porze dnia i nocy, nie ważne, czy będzie godzina 8:00 rano, czy 3:00 w nocy.

Zainteresowane osoby zapoznają się z tym, co oferujesz i wyślą wiadomość na Twoją skrzynkę. Potem najczęściej wystarczy już tylko dopiąć ostatecznie szczegóły i przystąpić do realizacji danego zlecenia. Proste?

4. Łatwiejsza obsługa klienta

Czas to pieniądz, a dzięki stronie internetowej zyskasz go więcej. Ileż prościej jest rozmawiać z klientem, który już Cię wcześniej poznał i wie, co oferujesz, niż każdemu z osobna tłumaczyć zakres usług i tracić czas na kolejne maile z ofertami?

Powiedzmy sobie szczerze, klient nie chce być zasypany informacjami. Wystarczy mu 30 sekund na Twojej stronie, aby przejrzeć, czy masz to, czego potrzebuje i zdecydować o zakupie. Pytanie – zrobi to u Ciebie, czy konkurencji?

5. Sprzedajesz łatwiej i skuteczniej

Na stronie masz pełną dowolność w tym, aby przekonać klienta, żeby wybrał właśnie Ciebie. Umieszczasz tyle zdjęć produktów, ile chcesz oraz dodajesz i modyfikujesz argumenty sprzedażowe, w zależności od tego, co jest ważne dla Twoich odbiorców.

Możesz także dostarczać krótkie samouczki wideo, czy instrukcje do pobrania, aby dać niezdecydowanym klientom powody, dla których warto wybrać właśnie Ciebie. Inny pomysł to regularne pisanie wartościowych wpisów na blogu, przez które prezentujesz ekspertyzę i dajesz się poznać jako specjalista w swojej dziedzinie.

Jednak wierz mi, że to zaledwie ułamek wszystkich możliwości, jakie zyskasz, decydując się na swoje miejsce w sieci.

6. 91% decyzji o zakupach rozpoczyna się od wyszukiwania w wyszukiwarce (dane wg Status Labs)

Dziś już nikt nie szuka w książce telefonicznej numeru do hydraulika, tylko wpisuje odpowiednią frazę w wyszukiwarce Google. Nietrudno się domyślić, że opieranie się wyłącznie na ulotkach, poleceniach, czy reklamach w gazetach odcina potencjalnych klientów, którzy zamiast do Ciebie, trafiają na strony konkurencji.

Z własną stroną internetową i odpowiednimi działaniami SEO pojawisz się w wyszukiwarce Google ściśle pod frazy, które wpisują Twoi potencjalni klienci, poszukując wykonawcy w wybranym obszarze.

W wielu biznesach doskonale sprawdza się reklama w Google Ads. Doskonały system reklamowy od światowego giganta, który pozwala na skuteczne kierowanie reklamy do tych osób, na których najbardziej nam zależy. Jednak bez miejsca, do którego możemy skierować ruch i ta możliwość będzie dla nas niedostępna.

7. Niski koszt w porównaniu do potencjalnych zysków

Kiedy popatrzymy na jednostkowy koszt wykonania strony internetowej, to może się on wydawać duży. Jednak, gdy rozpatrzymy go w perspektywie kolejnych miesięcy i lat, to początkowa inwestycja w stronę internetową może Ci się zwrócić już po pierwszym miesiącu od jej wdrożenia w biznesie.

Załóżmy, że świadczysz usługę o wartości 500 zł. Pozyskując tylko dwóch klientów przez stronę internetową (co jest naprawdę minimalną wartością) otrzymujesz zwrot ze swojej inwestycji, a potem masz już tylko czysty zysk.

Oczywiście są to uproszczone obliczenia, które zależą od wielu zmiennych, jednak chciałbym Ci pokazać, że tak jak w firmie transportowej samochód jest inwestycją, tak w branży usługowej będzie nią strona internetowa.

8. Dostępna niezależnie od lokalizacji

Zakładając, że chciałbyś reklamować się przez ulotki, to ile jesteś w stanie rozdać ich w danym mieście? Stać Cię na to, aby wydać kilka tysięcy złotych na obsługę specjalistycznej firmy, która będzie je dostarczać do różnych miast w Polsce?

A gdybyś mógł docierać do klientów niezależnie od lokalizacji, to jak mocno zwiększyłoby to Twoje szanse na rynku?

Tak właśnie działa własna strona internetowa. Docierasz do osób, które siedzą przed komputerem po drugiej stronie Polski – bez kilkutysięcznych inwestycji w reklamy, które i tak działają słabo. Bo pomyśl sam, jak zazwyczaj ludzie reagują na ulicy, gdy ktoś wciska im ulotkę? Wczytują się, czy może zasilają nią najbliższy kosz?

Podobnie z tymi wszystkimi krzykliwymi banerami. Mijamy je, kiedy codziennie rano spieszymy się do pracy, jednak czy ktoś w świecie, w którym wszystko mknie do przodu, zatrzymuje się i wczytuje w bilbordy?

9. Stworzysz własną historię marki

Poprzez materiały, które publikujesz na swojej stronie internetowej, tworzysz własną historię. Dzięki temu możesz decydować o tym, jak będziesz postrzegany przez innych i przyciągać wyłącznie takich klientów, na których najbardziej Ci zależy.

Nie pozostawiaj tego przypadkowi, bo jeśli ktoś przypnie Ci jakąś łatkę, to potem koszmarnie trudno ją odkleić.

Po prostu – to Twoje podwórko i Ty zdecydujesz, jak ma wyglądać!

10. Poznasz klientów na wylot

Posiadając własną stronę oraz instalując na niej specjalne wtyczki, możesz doskonale poznać klientów, którzy do Ciebie trafiają. Obserwować jakie działania podejmują na stronie i tym samym dopracować swój komunikat sprzedażowy, aby generować więcej zapytań ofertowych.

Zastanawiasz się, jak do tej pory mogłeś działać bez własnej strony? Spokojnie, najważniejsze, aby zrozumieć, że jest to jeden z tych elementów marketingowej układanki, bez którego pozyskiwanie klientów idzie znacznie ciężej.

Jeśli zależy Ci na czasie i nie chcesz już dłużej oddawać potencjalnych zysków konkurencji, to zrobimy dla Ciebie estetyczną stronę internetową w krótkim czasie i rozsądnych pieniądzach, sprawdź ofertę!

 

 

Brak tagów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*